Dźwigi bez maszynowni są postrzegane jako jedna z największych innowacji w przemyśle dźwigowym na przestrzeni ostatnich kilku dekad. Dźwigi bez maszynowni są obecnie głównym typem dźwigów montowanych w krajach Unii Europejskiej i powszechnie stosowanym na całym świecie. Szacuje się iż w Europie jest to blisko 75% nowych instalacji. W związku z powyższym trudno mówić o nietypowości. Jest to po prostu nowy standard rozwiązań technicznych, który na rynku pojawił się ponad 10 lat temu.

Bieżący rok rozpoczął się serią spektakularnych wypadków w windach, w których uczestniczyli konserwatorzy oraz użytkownicy wind. Podobną sytuację skoku liczby wypadków zaobserwowano w Austrii dwa lata temu. Wynika ona z coraz większej przepaści bezpieczeństwa pomiędzy nowymi a starymi dźwigami.

Polskie Stowarzyszenie Producentów Dźwigów wychodząc naprzeciw akcji sprzeciwu na wyłączenia z życia w społeczeństwie olbrzymiej i wciąż powiększającej się grupie obywateli Polski, będących osobami niepełnosprawnymi. Zapraszamy do poszerzania wiedzy w Pobierz Usuwanie barier

Osoby niepełnosprawne szczególnie w okresie kryzysu padają ofiarą najłatwiejszych cięć kosztów, w tym również kosztów związanych z inwestycjami, bądź remontami umożliwiającymi im samodzielne pokonywanie barier architektonicznych.

Prosimy o nadsyłanie przez wszystkich zainteresowanych tym problemem przykładów i przypadków barier architektonicznych, które mogłyby być łatwo usunięte przez instalację bądź modernizację dźwigu.
Wyślij zgłoszenie

Bezpieczeństwo obywateli, a obowiązek modernizacji wind.
Implementacja przepisów dot. SNEL i prawa UE dla dźwigów.

Polskie Stowarzyszenie Producentów Dźwigów w 2010 roku podjęło szereg inicjatyw związanych z wprowadzeniem obowiązku modernizacji dźwigów osobowych.

Jedną z nich była interpelacja poselska do Ministra Gospodarki: Pytanie nr 5741, 4 stycznia 2010 r. do Ministra Gospodarki w sprawie wsparcia programu modernizacji dźwigów osobowych i osobowo-towarowych w Polsce. Odpowiedź ministra gospodarki na zapytanie nr 5741, 5 lutego 2010 r.

Obecnie właściciel dźwigu (czytaj zarządca lub administrator nieruchomości) podejmuje decyzję o modernizacji dźwigu na ogół w wyniku zaleceń Urzędu Dozoru Technicznego po przeprowadzonych przez inspektora UDT corocznych badań dopuszczających dźwig do eksploatacji.

image

Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Priorytet: IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Działanie: 9.2. Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
Obszar realizacji: miasto stołeczne Warszawa.
Okres realizacji projektu: 1 grudnia 2010 r. - 30 września 2012 r.
Budżet projektu: 862 150,00 PLN
Wkład własny: 109 924,13 PLN
Kwota dofinansowania: 752 225,87 PLN
Koordynator projektu: Marzena Rutkowska-Filipczak
tel. 22 44 31 225

image

W oparciu o podpisane z Bankiem Ochrony Środowiska S.A. porozumienie, Stowarzyszenie i Członkowie Wspierający - Firmy Producenci Urządzeń Dźwigowych, proponują możliwość finansowania tych modernizacji w ramach inwestycji proekologicznych tzw. kredytem preferencyjnym.

Stowarzyszenie służy pomocą przy pozyskiwaniu źródeł finansowania modernizacji eksploatowanych dźwigów oraz świadczy usługi w zakresie:

  • Opracowywania poszerzonej analizy ryzyka.
  • Doradztwa w zakresie stosowania dźwigów.
  • Informacji technicznej związanej z nowoczesnymi rozwiązaniami w branży dźwigowej.
  • Opinii nt. stanu technicznego eksploatowanych dźwigów.

Osoby zainteresowane prosimy o kontakt

NORTHAMPTON sympozja

1. VI Sympozjum wrzesień 2016r.

Relacja z Kongresu

2. V Sympozjum wrzesień 2015r.