Implementacja przepisów dot. SNEL i prawa UE dla dźwigów.
Polskie Stowarzyszenie Producentów Dźwigów w 2010 roku podjęło szereg inicjatyw związanych z wprowadzeniem obowiązku modernizacji dźwigów osobowych.
Jedną z nich była interpelacja poselska do Ministra Gospodarki: Pytanie nr 5741, 4 stycznia 2010 r. do Ministra Gospodarki w sprawie wsparcia programu modernizacji dźwigów osobowych i osobowo-towarowych w Polsce. Odpowiedź ministra gospodarki na zapytanie nr 5741, 5 lutego 2010 r.
Zapytanie nr 5741 do Ministra Gospodarki w sprawie wsparcia programu modernizacji dźwigów osobowych i osobowo-towarowych w Polsce.
Odpowiedź Ministra Gospodarki na zapytanie nr 5741 w sprawie wsparcia programu modernizacji dźwigów osobowych i osobowo-towarowych w Polsce.
Szereg regulacji prawnych, które weszły w życie w 2009r. (jak również brak ich nowelizacji w 2010r uwzględniających kwestie modernizacji dźwigów), a dotyczą remontów i modernizacji budynków stwarza wrażenie, iż problem modernizacji dźwigów osobowych jest "zamiatany pod dywan".
Branża dźwigowa w sposób odpowiedzialny jest zaangażowana w działania prewencyjne - zapobiegawcze, aby nie dochodziło w Polsce na dźwigach do tragedii, bowiem nie do pomyślenia jest, by presja ekonomiczna i finansowa spowodowała, że przestaniemy koncentrować się na sprawach bezpieczeństwa milionów obywateli naszego kraju korzystających codziennie z dźwigów osobowych. Brak postępu od blisko trzech lat w pracach Ministerstwa Gospodarki nad aktem prawnym wprowadzającym obowiązek modernizacji dźwigów nie daje branży tak koniecznej alternatywy w działalności gospodarczej oraz stwarza coraz większe zagrożenie dla tej działalności, a tym samym również w konsekwencji dla bezpieczeństwa obywateli.
Budżet Państwa współfinansuje szereg działań remontowych i modernizacyjnych w budynkach, a z niezrozumiałych względów konsekwentnie pomija w tych działaniach współfinansowanie modernizacji dźwigów pomimo informacji udzielonej przez Ministra Gospodarki o możliwości korzystania z zapisów tej ustawy.
Polskie Stowarzyszenie Producentów Dźwigów w imieniu i na rzecz całej branży dźwigowej w Polsce wparło starania europejskiej branży dźwigowej na rzecz pozyskania 50% dotacji z Unii Europejskiej do modernizacji dźwigów w Polsce, jak również szereg innych działań i inicjatyw związanych z pozyskaniem źródeł finansowania tych modernizacji.
W związku z powyższym mamy prawo oczekiwać, że Polski Rząd również podejmie w tej sprawie wreszcie zdecydowane, skoordynowane i odpowiedzialne działania.
W załączeniu zamieszczamy kopie szeregu wystąpień i informacji związanych z tym tematem.
Konferencja prasowa podczas X KFKd: Implementacja SNEL. Implementacja SNEL
Dotyczy: Wsparcia procesu modernizacji dźwigów osobowych i osobowo-towarowych oraz branży dźwigowej w Polsce.
Pismo PSPD/336/2009
Odpowiedź z Ministerstwa Gospodarki na pismo PSPD/336/2009 dotyczące wsparcia branży dźwigowej w Polsce.
Wystąpienie do Komisji Europejskiej
Dotyczy: Wsparcia finansowego z funduszy strukturalnych modernizacji dźwigów osobowych u osobowo-towarowych w Polsce i w pozostałych krajach Europy Środkowej i Wschodniej.
PSPD/335/2009
Odpowiedź z Komisji Europejskiej
Odpowiedź na pismo PSPD/336/2009
Central and Eastern Europe. Much needed lift safety and supporting employment.
Branża dźwigowa w Europie Środkowej i Wschodniej.
Sustainable Refurbishment of High-Rise Residential Buildings and Restructuring of Surrounding Areas in Europe.
Report for European Housing Ministers' Conference held in Prague, Czech Republic 14-15 March 2005.
Co z rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie modernizacji eksploatowanych dźwigów?
Źródło: Administrator 04/2009
Tytuł parafrazuje słynne powiedzenie. Przywołany jest w trudnej sytuacji branży dźwigowej w Polsce, na którą oprócz globalnej sytuacji gospodarczej ma wpływ kryzys dotykający budownictwo, szczególnie budownictwo mieszkaniowe.
Autor: Tadeusz Popielas Sekretarz Generalny Polskie Stowarzyszenie Producentów Dźwigów
Źródło: Magazyn Dźwig
Poparcie z Dolpol-Dźwig. Popieramy wszelkie wysiłki zmierzające do wprowadzenia obowiązku modernizacji urządzeń dźwigowych w Polsce.
Poparcie z Prolift. Popieramy wszelkie inicjatywy podejmowane przez PSPD w celu pozyskania źródeł finansowania kosztów modernizacji dźwigów w naszym kraju.
Poparcie z CEDES. Wsparcie procesu modernizacji dźwigów osobowych i osobowo-towarowych oraz branży dźwigowej w Polsce
Kilkadziesiąt tysięcy dźwigów osobowych trzeba będzie wymienić. Właściciele budynków nie mają na to pieniędzy. Na jedną windę potrzeba dziś 170 tyś. zł
Źródło: Rzeczpospolita, 2009-06-01
Modernizzazione degli ascensori passeggeri in Polonia / Modernisation of passenger lifts in Poland
Autor: Tadeusz Popielas - PSPD
Źródło: Elevatori 01/02 2009
Modernisierung der Personenaufzuge in Polen
Autor: Tadeusz Popielas - PSPD
Źródło: Lift-Report 10/2010
Modernization of passenger lifts in Poland.
Autor: Tadeusz Popielas - PSPD
Źródło: Lift-Report 2010