Wstępna analiza dyrektywy dźwigowej 2014/33/UE (95/16/WE recast)

Z dniem 20 kwietnia 2016 r. dyrektywa dźwigowa 95/16/WE zostanie zastąpiona dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/33/UE z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie harmonizacji ustawodawstw państw członkowskich dotyczących dźwigów i elementów bezpieczeństwa do dźwigów (Dz. U. UE L 96/251, 29/03/2014,).

Bezpieczeństwo obywateli, a obowiązek modernizacji wind.
Implementacja przepisów dot. SNEL i prawa UE dla dźwigów.

Polskie Stowarzyszenie Producentów Dźwigów w 2010 roku podjęło szereg inicjatyw związanych z wprowadzeniem obowiązku modernizacji dźwigów osobowych.

Jedną z nich była interpelacja poselska do Ministra Gospodarki: Pytanie nr 5741, 4 stycznia 2010 r. do Ministra Gospodarki w sprawie wsparcia programu modernizacji dźwigów osobowych i osobowo-towarowych w Polsce. Odpowiedź ministra gospodarki na zapytanie nr 5741, 5 lutego 2010 r.

Szanowni Państwo,
31 marca br. weszła w życie ustawa o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw.

Podstawowe zasady bezpieczeństwa przy pracach dźwigowych
pdf 44 strony

Instalowanie, konserwacja, naprawy oraz modernizacja dźwigów osobowych stwarza szereg zagrożeń dla pracowników wykonujących te prace. W przypadku konserwacji i modernizacji dźwigów pracownicy spotykają się z różnymi rozwiązaniami technicznymi tych urządzeń oraz z ich różnym poziomem bezpieczeństwa w zależności od okresu instalacji.

W związku z wystąpieniem epidemii w Polsce i na świecie koronawirusa SARS-CoV-2, wywołującego chorobę COVID-19, wprowadzeniem stanu epidemii na terenie Polski, oraz możliwością wprowadzenia jednego ze stanów nadzwyczajnych przewidzianych w artykule 228 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, Polskie Stowarzyszenie Producentów Dźwigów zwróciło się do Pana Mateusza Morawieckiego Premiera Rzeczpospolitej z prośbą o uwzględnienie i zaliczenie podmiotów z branży dźwigowej, tj. producentów i konserwatorów wind (dźwigów osobowych) i urządzeń transportu bliskiego (np. schodów ruchomych), do kategorii usług niezbędnych, które będą uprawnione do prowadzenia działalności również w razie wprowadzenia jednego ze stanów nadzwyczajnych. pismo w załączeniu