Wstępna analiza dyrektywy dźwigowej 2014/33/UE (95/16/WE recast)

Z dniem 20 kwietnia 2016 r. dyrektywa dźwigowa 95/16/WE zostanie zastąpiona dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/33/UE z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie harmonizacji ustawodawstw państw członkowskich dotyczących dźwigów i elementów bezpieczeństwa do dźwigów (Dz. U. UE L 96/251, 29/03/2014,).

W załączeniu najnowszy numer magazynu Liftinform. Artykuł o branży dźwigowej w Polsce na stronach 42-50. Jest to wywiad jaki udzieliliśmy rosyjskiemu dziennikarzowi. Pan Paweł Rajewski był drugim udzielającym wywiadu.

Magazyn: Liftinform

Artykuł: Podróż po polskiej branży dźwigowej

Podstawowe zasady bezpieczeństwa przy pracach dźwigowych
pdf 44 strony

Instalowanie, konserwacja, naprawy oraz modernizacja dźwigów osobowych stwarza szereg zagrożeń dla pracowników wykonujących te prace. W przypadku konserwacji i modernizacji dźwigów pracownicy spotykają się z różnymi rozwiązaniami technicznymi tych urządzeń oraz z ich różnym poziomem bezpieczeństwa w zależności od okresu instalacji.

Bezpieczeństwo obywateli, a obowiązek modernizacji wind.
Implementacja przepisów dot. SNEL i prawa UE dla dźwigów.

Polskie Stowarzyszenie Producentów Dźwigów w 2010 roku podjęło szereg inicjatyw związanych z wprowadzeniem obowiązku modernizacji dźwigów osobowych.

Jedną z nich była interpelacja poselska do Ministra Gospodarki: Pytanie nr 5741, 4 stycznia 2010 r. do Ministra Gospodarki w sprawie wsparcia programu modernizacji dźwigów osobowych i osobowo-towarowych w Polsce. Odpowiedź ministra gospodarki na zapytanie nr 5741, 5 lutego 2010 r.

Szanowni Państwo,
31 marca br. weszła w życie ustawa o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw.