20 września 2020 r. minął rok od wejścia w życie ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Przepisy zawarte w tej regulacji mają na celu stworzyć osobom ze szczególnymi potrzebami, czyli głównie osobom z niepełnosprawnościami, czy seniorom warunki do bardziej samodzielnego i komfortowego korzystania m.in. z budynków i usług administracji publicznej. Aby tak się stało, konieczne jest zaangażowanie podmiotów zobowiązanych ustawą do konsekwentnego wdrażania jej przepisów i podejmowania starań o zwiększanie dostępności. Dlatego Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej przygotowało ulotkę skierowaną do jednostek samorządu terytorialnego (JST) jako odpowiedzialnych za nadzór na wieloma podmiotami publicznymi, wskazującą istotniejsze przepisy ustawy i wynikające z niej obowiązki pod stronie JST i podmiotów publicznych działających na ich terenie.
Ponieważ w skład Partnerstwa wchodzą także JST, ale też inne podmioty zainteresowane propagowaniem idei dostępności, przekazujemy tę publikację także do Państwa. Zachęcamy do zapoznania się z nią, ale również do szerokiego rozpowszechnia materiału wśród jednostek samorządu terytorialnego z którymi z pewnością Państwo współpracujecie.
Polecamy także śledzenie naszej strony internetowej, gdzie mogą Państwo pogłębić wiedzę na temat samej ustawy, a także inicjatyw realizowanych w Programie Dostępność Plus.